dimecres, 18 de gener del 2012

Història Robada

L'obra comença en l'any 2002, amb la història de Laura, transcorre fins als finals del segle XIX i principis del segleXX, fins arribar a un període republicà on sorgeix la història de l'alcalde Antoni Amer de la ciutat de Manacor durant la segona república. 

És un alcalde que vol canviar al seu poble, fent un renaixement dins la cultura , la societat. Amb l'entrada dels falangistes ha de fugir per no ser sentenciat per no estar d'acord amb les seves idees.

Finalment Antoni Amer va ser assassinat amb un tret al cap.


Els personatges ho van fer molt bé, sobretot la dona del Antoni Amer que quan s’ ha assabentava de la mort del seu marit expressa fantàsticament els seus sentiments, fins i tot ho transmet al públic, a mi personalment em va emocionar, vaig sentir el dolor que sentia ella, en general els personatges van actuar mol bé es van saber ficar en el personatge i, a sobre feien dos personatges i van saber canviar el caràcter, que eren molt diferents. 


La escenografia no era gens acertada, no diferenciaves gaire les situacions, a mi em va costar bastant de entendre l'obra pel decorat, jo penso que era un decorat pésim, però ho vaig trobar original el canvi de vestuari, que ho feien davant de tothom.


Joan Gomila (Manacor, 1962) es va llicenciar en Geografia, però la seva vida professional es va centrar en el teatre. És l'autor i director de "La història robada", un muntatge basat en el llibre del mateix nom de l'historiador Antoni Tugores. Vol fer una política teatral dels Països Catalans.


En conclusió els personatges s'ho van treballar, però el decorat no els acompanyava per a res, l'obra en si em va agrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada