L’ESPERANÇA DE VIDA D’UNA LLEBRE,
al Mercat de les Flors
L’obra consta en la adaptació
d’un llibre a teatre. No obstant això, és una peça molt especial ja que es
representa a partir de la dansa contemporània i el moviment. Cinc ballarins
narraven amb la netedat dels seus moviments la història d’un caçador d’edat
avançada que es planteja la seva vida i la seva forma portar-la. L’obra consta
de tres parts entre les que els ballarins es prenien un descans mentre una
productora de la peça comentava amb el públic lo que havien vist o el que
veurien. Al final de la segona part, els actors i ballarins van permetre una
ronda de preguntes al públic i, al final d’aquesta, van acaçar la seva acció ja
que van creure oportú obviar l’ultima i concloent part. Tothom es va quedar amb
ganes de més.
Els ballarins que actuaven en
aquella peça eren cinc. El protagonista era un home sorprenent gran pels
moviments que feia que donava vida al caçador i que, de tant en tant, s’atrevia
a dur uns esclops. Després tenim a una noia vestida amb senzillesa que aporta
solidesa a l’obra, acompanyada d’una altra noia que interpreta el paper de la
jove de la que es va enamorar el protagonista. A continuació trobem a l’actor
que interpreta la víctima del caçador, que es mou amb rapidesa i lleugeresa.
Finalment, tenim al personatge que més crida l’atenció: un extravagant ballarí
amb una personalitat molt forta a qui la situació el supera.
L’escenografia d’aquesta obra és
genial. L’escenari és bastant gran i es parteix en dos: a l’esquerra trobem un
simbòlic bosc creat a partir de trenta-sis troncs del tot despullats que estan
penjats al sostre mentre que la part de la dreta està tota buida amb una simple
butaca que l’omple. Aquesta butaca anirà canviant de posició. A més a més, al
llarg de l’obra s’aniran creant línies que delimitaran l’espai escènic en el
que es mouen els ballarins. També apareixen cordills penjats del sostre o tres
làmpades per mostrar l’incís de l’home a la natura. Per altra banda, en la part
del bosc hi ha quelcom que crida molt l’atenció: els arbres es poden moure amb
facilitat. Això ajuda a crear escenes d’allò més mogudes, actives i vibrants
durant la peça de dansa. Finalment, en la il·luminació hi trobem el misteri ja
que hi ha una petita llum al fons del bosc de la que cadascú se n’ha d’imaginar
el simbolisme. En aquesta obra, la llum és un element molt important ja que
ajuda a crear les sensacions i emocions que es vol transmetre al públic.
Per acabar, el minuciós moviment
dels ballarins està totalment estudiat i en podem destacar el fet de que cada
un d’ells té el seu estil mantenint i endevinant una mica a l’espectador la
personalitat del seu personatge. Es sorprenent amb quina sotilesa els actors
són capaços de transmetre al públic aquell missatge que volen que els arribi
només amb el moviment corporal.
Altea Boix Comajuncosa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada