1/Master
class
El passat 18 de Gener a les 17:00h de la tarda, Pepa Plana ens esperava a
l'entrada de l'Ateneu de Tàrrega, acompanyada d'altres interessats en la master
class que proposava.
Primer de tot, ens va fer una mena de xerrada sobre la seva professió .
Pepa va estudiar Interpretació en una escola de Tarragona. Li encantava el
teatre dramàtic i pensava que acabaria sent una actriu dramàtica, però
misteriosament i sense saber per què , es va acabar decantant pel mim i pel
clown fins a convertir-se en una pallassa en tota regla. També recordo que ens
va explicar el que era ser pallassa, ja que no resulta habitual trobar-se una
dona que es dediqui a això, i estem més que acostumats a relacionar el clown
amb el gènere masculí.. Perquè hi ha aquest clixé de que ''les dones no poden
ser pallasses ja que no farien riure''. I Pepa protestava en contra aquesta
afirmació. Ella opinava que el que passava era que tothom està acostumat a un
humor masculí. I que les dones tenim un altre tipus d'humor des d'un altre
enfoc i no tant habitual que pot resultar tant o més graciós inclús que l'humor
masculí.
Després de parlar-nos sobre ella i la seva professió, Pepa Plana va
voler-nos conèixer a cada un de nosaltres. Així que ens va fer asseure en una
cadira que estava situada al mig de la sala. Havíem de dir el nostre nom,
quelcom que ens agrades molt i quelcom que odiéssim fins al infinit. D'aquesta
manera es va trencar una mica el gel i vam escalfar per el pròxim joc.
Ens vam dividir en dos grups. Del primer grup, n'havia de sortir una
persona, amb un caminar peculiar o realitzant alguna acció còmica. Llavors, el
segon grup sencer havia d'imitar-lo exagerant la seva acció. I així contínuament,
fins que Pepa Plana va haver d’acomiadar-se de nosaltres perquè ja s'havia de
començar a preparar per la seva actuació que aniríem a veure unes hores més
tard.
2/Espectacle: Penèlope
En aquest espectacle, la pallassa Pepa Plana es converteix en una dona la
qual el seu marit ha abandonat la llar per tal d'anar a la guerra. Relaciona
aquest fet, amb la història de la Guerra de Troia, relacionant el seu
home amb el mateix Ulisses i a ella mateixa amb Penèlope, una muller que espera
el retorn del seu amor.
La seva distracció, és una maquina de cosir amb suficient fil per a que
pugui oblidar les seves penes. Amb el fil, ens representarà gràficament algunes
imatges (ex. vaixell) que l’ajudaran a explicar-nos la gran història del seu
marit interferida amb la història de la Guerra de Troia.
Penèlope ens va narrant la història fins que dibuixant amb el fil, ens
mostra un indret on el seu home l'esta enganyant amb una altra.
Cal remarcar, sobretot l'escenografia i el vestuari. Començant pel
vestuari, resulta molt exagerat i graciós: consta d’un vestit blau molt pompós
i unes sabates rosa grandioses, coronades per el nas vermell i un maquillatge
que l'ajuden a ser més clara i expressiva.
Pel que fa a l'escenografia, anava en consonància amb el seu personatge i
amb el món del clown. Era igualment exagerat i pompós, com la maquina
d'escriure . Només hi havia una escenografia, que constava de la màquina
d'escriure, una bústia i una cadira. I encara que sona escàs, Pepa Plana li va
saber donar molt joc juntament amb els fils que il·lustraven allò que ens volia
explicar.
Una de les coses que més em van agradar, va ser com estava construït el
personatge de Penèlope: una pallassa molt irònica, molt simpàtica i viva
que no parava de comunicar-se i transmetre coses tenint sempre en compte el
públic, d'una manera molt pícara i graciosa. I tot i que no m'agrada
especialment el clown, reconec la feina ben feta de Pepa Plana en l'obra
Penèlope.
Natàlia L.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada